Demam khinzir/ba**???

Posted: April 27, 2009 in Kesihatan
Tags: , , ,

Mula-mula aku bace tajuk ni dalam paper semalam terkejut jugak. Yelah, babi yang demam atau manusia yang demam? HaHa. Ape kes demam ba** tapi manusia plak kene? Tu la orang kater jangan bela, jangan makan tapi korang degil. Kan dah kene tuh. Pastu terfikir jugak aku, nape korang plak yang demam sedangkan bab* yang sakit?? Sebabnyer makhluk tu dengki kat korang, asyik2 diorang je jadi bahan ujian sume jenis mikroorganism kan, so makhluk2 ni nak gak la korang jadi mangsa nyer. Tengok2 korang yang sakit tapi makhluk ni steady n cool jer. Kah3. :)) Tapi mesti ada sebab musabab kan kenapa Allah tak bagi kita dekati benda yang haram. Inilah salah satu akibatnya. Cube kiter renung2 kan balik dan muhasabah diri masing-masing akan dosa2 kita yang lampau. Allah tidak menghukumi seseorang itu tanpa ada musabab dan Allah juga tidak menzalimi manusia seluruhnya. Jadi kalau kiter pikir secara logik, patutnyer orang yang makan bab* je la yang kene kan? Tapi kena semua orang kena? Sebabnya ada golongan yang ilmuan dan alim tidak menjalankan “amar maaruf nahi munkar”. Frasa ni slaloo je kiter dengar dan boleh kata setiap saat kiter dengar orang sebut. Tapi ape pengisian kepada frasa ni? Kalo kosong tu memang haprak jugak jawabnyer. Haha….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s