Best ke dengar orang bercakap????

Posted: April 23, 2009 in ~Coretan Hidup~
Tags: , ,

Hari ini ialah topik terakhir yg kitorang blaja. Best kot biler dengar SCL da nak abis. Sonok2. Pastu blaja pasal ways of communication plak tuh. Leh la apply pasni klo nak pengaruhi orang laen. Hehe. Kidding2. Kadang-kadang bile pikir balik kan, tak semestinya korang blaja tinggi-tinggi tu tandanya korang ialah orang yg berjaya. Pada akulah, klo orang tu jenis konsisten dalam kerjaya dier, itu pun dah memadai untuk bergelar sebagai orang yg BERJAYA. Aku bagi contoh pasal bisnes la sebab bisens paling mudah nak bagi contoh. Donald Trump penah kater “Kalau kamu ade product sebaik mana pun tapi kamu tak mampu nak jualkan product tu, kamu tetap sorang yang kalah”. Menarik kan kata2 tuh. Irfan Khairi, jutawan internet, pun penah berkata dalam satu seminar “Seseorang jutawan yang berjaya pada hari ni adalah mereka yang pernah gagal banyak kali di masa lampau” Bayangkanlah sejauh ana kecekalan orang2 ni dalam usaha nak cari duit yg banyak. Hehe. Berdasarkan kata2 nilah aku stat bergerak ke depan walaupun ade gagal banyak kali jugak. Haha. Poyo gilerrr….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s