Kes di Terendak

Posted: April 20, 2009 in ~Coretan Hidup~

Di waktu petang yang amat membosankan ni dan takde ape mende yang aku leh wat, bek aku tulis blog lagi kan. Meh sini nak sambung pasal citer kat terendak plak. Stat 4-9 april 2009 arituh kitorang kene gi terendak. Ade kursus ape mende tah, nama dier panjang sangat. Malas nak ingat. Kitorang bertolak ke terendak dari kolej naik bas. Banyak bas woo kolej tempah. Pastu naik lah bas. Lom sempat nak hayati keindahan alam dalam perjalan ke terendak, aku dah tertido. Sengal betul. Aku bangun je dah ade dalam kawasan kem terendak. Adeyhh… bak kata orang, jauh perjalanan luas pengetahuan. Ni tak luas2 pun. Dok tang tu jer. Asyik tido dalam bas kan. Hehe😀 Sampai kat INSAN (regimental department) kitorang pun turun dari bas pastu kene baris bertiga-tiga macam orang nak kawad tuh. Then sampai la satu part di mana penderaan kitorang bermula. Fasilitator tu pun sebut la nama sorang2:

Cik Zai : Saya akan sebut nama kamu dan kamu beratur cepat-cepat
dalam group yang akan saya bagi tau lepas ni. Kamu paham
tak siswa siswi?

Siswa Siswi : Paham cik!! (Sahutan yg amat memberangsangkan)

Part yg ditunggu..nama aku pun kene sebut (act x kene sebut pun lagi)

Cik Zai : Mohd Khairil??

Aku : Saya cik… (then aku pun terus berlari masuk group alpha sebab
aku rasa macam nama aku je dier sebut)

Cik Zai : Mohd Khairi???? (khairi pun lari masuk group plak)

Panggilan untuk ahli group Golf

Cik Zai : Mior Mohd Khairil???

Aku : Saya cik!!!

Cik Zai
: Cmne kamu boleh terlepas ke group alpha. Ada saya sebut nama kamu tadi?

Aku : …….. terdiam seketika

Cik Zai
: Skang saya akan sebut balik ahli2 group alpha….(nama sorg2 di sebut, tapi nama aku x disebut, mencanak beb)

Cik Zai
: Nama kamu ade disebut tak mior??

Aku
: Tiada cik!!

Cik Zai : Dah tahu nama kamu takde nape kamu masuk group alpha??!!

Pastu cik yusri nyampuk…

Cik Yus : Kamu wat cmni (starjump) 5 kali

Aku
: Baik cik…1..2..3..4..5

Maka dari detik tu bermulalah penderaan aku dan kengkawan di terendak dengan aku jadi perasmi ataupun orang pertama yang kene denda kat terendak ni….(cipta rekod jgk kan…ngeee :D)

Leave a Reply

