Pasal hari Sabtu

Posted: April 19, 2009 in ~Coretan Hidup~

Smlm hari Sabtu, so lepak kat umah je la. Member sume balik umah, nak wat cmne, diorang sume umah dekat2 area sini jer. Maka kebosanan ler aku bagai nak mencanak. Bangun je dari tido, aku pun beriap la sebab ade bisnes training kat Jaya One PJ. Sampai je kat ofis vemma, orang dah start blaja, yang aku plak terkebil-kebil nak join group mane. Mujurlah lah bro Hazrul ni datang. Memang kagum la dengan bro Hazrul ni sebab ape sanggup dier letak jawatan dier di SIme Darby sebagai Sales MAnager di bahagian hartanah untuk tumpukan pada bisnes Vemma je. Maklumlah, bro Hazrul ni ditaja pergi ke LAs Angeles tahun lepas secara percuma oleh Vemma. Tu yang dier semangat je tuh. Skang ni dier da beli kereta baru beb. BMW 5series lagi. Teruja gilerr nak naik. Maka, di ofis Vemma ni pun aku jumpelah dengan sorang pakcik ni. Citer punyer citer, rupe-rupenyer pakcik ni lebey kurang dengan aku jer. Baru join Vemma dalam sebulan lebih cume aku lebih sket la sebab dah dapat pendapatan. Pakcik ni lom lagi. Hehe. Jangan marah yer pakcik. PAstu pakcik ni pun mintaklah pertolongan aku cmne aku jalankan bisnes. ACtually aku pun tak baper reti lagi nak run bisnes online nih. Maklumlah bukan blaja pasal bidang IT pun. Tapi ade lah sikit2 ilmu yang aku blaja dulu aku praktikkan dan berjaya juga akhirnya. Jadi dengan tanpa segan silunya aku pun ajarlah pakcik ni cara-cara nak setting emel, cara nak approach prospek, dengan siapa boleh wat website. Perghhhh, dah rasa macam orang besar plak kat Vemma😀 Actually bisnes online Vemma ni klo wat sungguh2 memang sure dapat duit beribu tiap2 minggu. Sape tak nak kan. Cume tinggal usaha kiter je sama ada nak amik peluang di depan mata atau lepaskan begitu jer. Dari pengalaman aku tentang bisnes ni, semakin hari semakin banyak aku jumpe kerenah manusia. Pengalaman ni susah giler nak dapat dalam kuliah atau kelas sebab kebanyakan pelajar lebey kurang same jer umur masing2. Jadi di Vemma ni lah aku develop personality aku tentang bagaimana nak berdepan dengan orang ramai yang berlainan umur dan jantina, cara aku berkomunikasi dengan pelanggan dan macam-macam lagi. Slalo nyer remaja ni tau nak seronok je tul tak? So aku cube guna masa untuk seronok tuh kepada sesuatu yang sangat berguna pada masa depan iaitu DUIT. Bagi sesetengah orang duit bukanlah segala-galanya (tipu jer ni), tapi lecturer aku kater duit adalah sebahagian dari kehidupan kiter. Yelah, nak beli ikan bilis pun kena pakai duit ape. Cmnelah nanti klo dah beranak bini tapi tak nak guna duit. Kononnyer lah kan kebahagiaan tu datang tanpa duit. Kena ingat beb, kiter kene sara anak dara orang nanti, jangan sampai anak dara orang yang sara kiter. HAHAHA. Cari duit di sini bukanlah bermaksud duit itu tuan kiter, tapi kiter memerlukan duit untuk membeli pelbagai barang keperluan. Jadi aku rasa skang lah masa yang sesuai untuk aku bertindak iaitu bertindak cari duit. Peluang beb jangan dilepaskan dengan mudah. Hehe. Lepas abis ajar orang, aku pun pe lagi, balik ke rumah terus. Tapi malangnyer dok sorang. Tiap-tiap minggu sure cmni. Bengang pun de jugak tapi sabo je la LABU. Smpai lah ke malam aku sesorang kat umah. Sob3

Leave a Reply

